Kørsel til og fra Friskolen Vellev

Som noget nyt tilbyder vi kørselsordning til og fra Friskolen Vellev fra skoleåret 24/25, for elever med mere end 3 km til skolen. Kørselsordningen tilbydes fra første skoledag i august til sidste skoledag i juli.

Børnene bliver hentet på hjemmeadressen (vi ser gerne at naboer mødes på én adresse) og vi sørger for at de er på skolen til skolestart. Efter skolens sidste lektion, køres børnene hjem igen. Elever i SFO vil blive hentet i Livstræet.

Ruten opdateres månedligt og man skal være indstillet på at der kan komme justeringer i afhentning og afleveringstider.

Regler omkring tilmelding til kørselsordningen

Det er vigtigt at du læser følgende regler før du tilmelder dit barn kørselsordningen. Husk også at kørselsordningen kun tilbydes for børn med mere end 3 km til skolen.

For at køre med skal hvert barn tilmeldes kørsel-klubben. Det gøres ved at udfylde en tilmeldingsblanket og sende den til kontor@friskolen-vellev.dk eller aflevere den på kontoret.

En tilmelding gælder for hele skoleåret eller skoleåret ud, uden mulighed for opsigelse. Med andre ord: Meldes et barn til at køre med bussen i august gælder tilmeldingen til og med juli. Meldes barnet til i marts er det til og med juli.

Der betales forud for tilmeldingen for den samlede periode i én samlet betaling. Juli måned er betalingsfri. Prisen er 400 kr om måneden pr. barn. Den første måned efter tilmelding er gratis. Alle der går under Grøn (7. klasse) skal være tilmeldt SFO eller Klub.

Hvis barnet flytter eller ikke vil køre med længere, betales pengene ikke tilbage. Hvis barnet ikke længere skal køre med, skal forældrene skrive det til kontoret på kontor@friskolen-vellev.dk.

Intern bytning med pladser i kørselsordningen er ikke tilladt.

Feriemelding / ikke brug for afhentning

Ved ferie o. lign. skal barnets forældre melde afbud til afhentning min. 4 uger før.
Ved sygdom skal barnets forældre melde afbud så hurtigt som muligt til bus-telefonen.

Tilmeldingsblanket til kørsel

Bus til Friskolen Vellev

Det er muligt at tage offentlig bus til Friskolen Vellev.

Rute 851 kører fra Hvorslev, Aidt, Thorsø, Amstrup Bakker og Ulstrup.

Kontakt kontoret for at høre om der kan være tilskud til befordring